God Jul från Kristna Fredsrörelsens fredsobservatörer!
De fantastiska fredsobservatörerna!

Det blir en annorlunda jul för många av oss fredsobservatörer. Vissa av oss har det lite lyxigt och är på semester, men många av oss arbetar faktiskt under julhelgen.

Jag kommer så väl ihåg hur vi satt i Stockholm i februari, lite chockade över nyheten att vi inte skulle få vara lediga över jul. Men jag kommer också ihåg att vi förstod vikten av vårt arbete och vår fysiska närvaro, för även om vi önskar av hela vårt hjärta att hot mot människorättsförsvarare skulle ta jullov är det tyvärr inte fallet.

Jag har däremot en liten idé. Vad säger ni om att vi låter oss inspireras av julhjältar som Robin Hood och Karl Bertil Jonsson, och att vi som faktiskt har möjlighet ger ett bidrag till Kristna Fredsrörelsen som sedan i sin tur hjälper och stödjer ofantligt många människor och familjer i Centralamerika. Att luta sig tillbaka i en soffa eller fåtölj, titta på den klädda granen och öppna ett paket känns aldrig så bra som när man gjort en god gärning, det tror i alla fall jag!

Stöd Kristna Fredsrörelsen som arbetar för fred, rättvisa och ickevåld.

Ge en julgåva till bankgiro 900-0316

Varma julhälsningar från alla fredsobservatörer genom Sofia Gadelii